پشم سنگ بهترین عایق حرارتی و صوتی برای منازل

پشم سنگ

پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی برای منازل

 پشم سنگ نوعی عایق حرارتی و صوتی طبیعی بوده که با ذوب سنگ در دمای سه هزار درجه تولید می شود.

با ما همراه باشید تا به ویژگی ها و کاربرد های پشم سنگ بپردازیم. پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی شناخته می شود.

پیشنهاد: قیمت و خرید پشم سنگ رولی

منظور از پشم سنگ چیست

سنگ بازالت یکی از خانواده سنگ های آذرین بوده که در اثر آتشفشان به وجود می آید. از این سنگ برای تولید پشم سنگ و سنگ های الیافی مورد استفاده قرار می گیرد. الیاف به دست آمده خاصیت ضد آتش سوزی داشته و برای محل هایی که احتمال انتقال گرما وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد های پشم سنگ

اصلی ترین کاربرد پشم سنگ، عایق بندی حرارتی و صوتی بوده که با توجه به طراحی و ساخت آن در کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. می توانیم به ساختمان ها، دیوار ها، کانال تصفیه تهویه هوا عایق بندی کرده و از انتقال انرژی جلوگیری نمایید.

در نظر داشته باشید پشم سنگ به صورت روکش دار و بدون روکش بوده و دارای انواع مختلفی است. در ادامه به انواع پشم سنگ اشاره کرده تا بتوانید برای کاربرد های مد نظر خود استفاده نمایید.

ویژگی های پشم سنگ

عایق حرارتی

پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی در ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این محصول از انتقال حرارت جلوگیری می‌ کند و تاثیر مستقیم بر بهره‌وری انرژی ساختمان دارد. پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی شناخته می شود.

عایق صوتی

پشم سنگ به عنوان یک عایق صوتی استفاده می‌ شود تا از انتقال صدا در ساختمان جلوگیری کند. صدای از دست رفته را جذب کند. این ویژگی برای کاهش نویز و بهبود آکوستیک ساختمان‌ ها بسیار مناسب است.

عایق آب و رطوبت

پشم سنگ مقاوم در برابر رطوبت و آب است و می‌تواند به عنوان عایق آب در ساختمان‌ ها استفاده شود. این ماده غیرقابل اشتعال بوده و مقاوم در برابر حرارت بالا است. این ویژگی آن را به یک عایق آتش خوب تبدیل می‌ کند و به کاهش احتمال گسترش آتش در ساختمان ‌ها کمک می‌ کند.

وزن سبک

پشم سنگ به دلیل وزن سبک خود، نسبت به مواد دیگر مانند سیمان و بتن بسیار سبک تر است و می ‌تواند بار سازه را کاهش دهد.

پایداری مکانیکی و شیمیایی

پشم سنگ دارای استحکام مکانیکی بالا است و مقاومتی مناسب در برابر فشار و بار های مکانیکی دارد. این محصول مقاوم در برابر اثرات شیمیایی و خوردگی است. هیچ واکنش شیمیایی در معرض تاثیر اسید ها، قلیا ها و مواد شیمیایی دیگر ندارد.

یکی از مجموعه های فعال در زمینه تولید سقف کاذب کناف، انواع کفپوش های بیمارستانی رولی، کفپوش بیمارستانی تایل، کفپوش های بیمارستانی چندلایه، انواع پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ رولی و پشم سنگ لحافی مجموعه آرشا فرانگار بوده که می توانید جهت خرید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

انواع پشم سنگ

پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی عمدتاً در در فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزاتی که نیاز به عایق بندی درب در فضا های بزرگی را دارند از پشم سنگ پتویی استفاده می شود. می توانیم به انواع ماشین آلات، لوله های حجیم و غیره اشاره نماییم. این پشم سنگ حرارتی و صوتی بوده و برای عایق بندی تجهیزات صنعتی بهترین گزینه محسوب می شود.

پشم سنگ تخته ای

این پشم سنگ کاربرد بسیاری در صنعت داشته و می توانیم به ساخت و ساز های مختلفی اشاره نماییم. برای عایق بندی دیوار ها، سقف و کف ساختمان از پشم سنگ تخته ای استفاده شده تا از اتلاف و هدر رفت انرژی های صوتی و حرارتی جلوگیری شود. برای دیدن انواع پشم سنگ تخته ای به لینک مربوطه مراجعه کنید..

در نظر داشته باشید ضخامت پشم سنگ تخته ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با تغییر دانسیته و ضخامت پشم سنگ تخته ای، می توان آن را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید نمایید. این پشم سنگ دارای کاربرد های صنعتی دیگری مانند پالایشگاه ها پتروشیمی ها صنایع کورسازی است.

پشم سنگ لوله ای

در تمامی تاسیسات ساختمان ها و لوله ها از پشم سنگ لوله ای استفاده می شود. این پشم سنگ کارایی بسیاری داشته و با توجه به قطر لوله های تاسیسات تولید و به بازار روانه می شود. این محصول ضخامت بسیاری داشته و برای فعالیت کنونی شما طراحی می شود. پشم سنگ، بهترین عایق حرارتی و صوتی شناخته می شود..

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات