موبایل سنسور اثر انگشت آیفون ۸ در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد

سنسور اثر انگشت آیفون ۸ در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد

سنسور اثر انگشت آیفون 8 در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد

بنا به گزارشی جدید، سنسور اثر انگشت آیفون ۸ زیر صفحه‌نمایش این گوشی‌ تعبیه خواهد شد.وایده جدید درپیشرفت تکنولوژی وفناوری رالمس کنید ولذت ببرید 

اخیرا گزارشی توسط اکونومیک‌ دیلی‌نیوز و دیجی‌تایمز منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در آیفون ۸ از تکنولوژی جدید سنسور اثر انگشت اپتیکال استفاده خواهد کرد تا کاربران بتوانند با قرار دادن انگشت خود روی نمایشگر اولد این گوشی، به‌طور مستقیم قفل دستگاه را باز کنند. این سنسور جدید می‌تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای تاچ‌ آی‌دی کنونی گوشی‌های آیفون باشد.بنا به اعلام بسیاری از منابع خبری، نسبت تصویری نمایشگر آیفون ۷ اپل ۱۶ به ۹ است و این نسبت در آیفون ۸ معادل ۱۸.۵ به ۹ خواهد بود. علاوه بر این گفته‌ می‌شود آیفون بعدی اپل مجهز به سنسور مادون قرمز و دوربین بهبودیافته‌ای خواهد بود تا بدین طریق زمینه‌های لازم برای ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت افزوده در این محصول فراهم شود. ظاهرا شرکت TSMC نیز در همایش تایپه در مورد قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی آیفون‌های امسال صحبت کرده است.

سنسور اثر انگشت آیفون 8 در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد

 

انتظار می‌رود آیفون ۸ نسبت به نسل کنونی آیفون، چه از نظر طراحی و چه از نظر امکانات، به میزان قابل توجهی به‌روزرسانی شود. بدنه‌ی این گوشی‌ بر خلاف آیفون ۷ و آیفون‌های چند سال اخیر، از جنس شیشه و فلز ضد زنگ خواهد بود. نمایشگر آیفون ۸ نسبت به نمایشگر ۴.۷ اینچی آیفون ۷ بزرگ‌تر  و ۵.۸ اینچی خواهد بود. طی چند ماه گذشته شایعات زیادی در مورد اینکه سنسور اثر انگشت آیفون ۸ در چه بخشی از این دستگاه تعبیه خواهد شد، منتشر شده است. در برخی از شایعات گفته‌ می‌شود سنسور اثر انگشت این گوشی با دکمه‌ی پاور یکپارچه خواهد شد و بر اساس برخی دیگر، سنسور اثر انگشت آیفون امسال در بخش پشتی این محصول تعبیه خواهد شد. در نهایت  بهضی از شایعات به قرارگیری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر آیفون ۸ اشاره کرده‌اند.حال بر اساس گزارش اکونومیک‌ دیلی‌نیوز، استفاده از ایده‌ی قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر آیفون ۸ نسبت به سایر ایده‌های مطرح‌شده محتمل‌تر است. بدین ترتیب خریداران آیفون ۸ می‌توانند به‌سادگی و قرار دادن انگشتان خود روی بخش پایینی نمایشگر این گوشی، عملیات اسکن اثر انگشت را انجام دهند.پیش از این KGI در چند گزارش مختلف جزئیاتی در مورد قابلیت‌های واقعیت افزوده و دوربین آیفون ۸ منتشر کرده است. در یکی از این گزارش‌ها، مینگ‌چی‌ کو نشان داده است که تشخیص عمق توسط سنسور مادون قرمز برای شناسایی چهره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این یکی از راه‌های باز کردن قفل آیفون ۸ توسط کاربران خواهد بود.منبع این گزارش جدید نیز قابل اطمینان است. دیجی‌تایمز اعلام کرده که این خبر از جانب منابع نزدیک به TSMC به‌دست آمده است. باید اشاره کنیم که TSMC در واقع تولید‌کننده‌ی چیپ‌ست A11 اپل است و به همین دلیل دسترسی زودهنگام به نسل جدید آیفون‌های کوپرتینویی‌ها برای این کمپانی غیر ممکن نیست. انتظار می‌رود پاییز امسال شاهد رونمایی رسمی از آیفون ۸ باشیم.

منبع: زومیت

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات