محدودیت های تلگرام بر سر راه تبلیغات

محدودیت های تلگرام بر سر راه تبلیغات

محدودیت های تلگرام بر سر راه تبلیغات

محدودیت های تلگرام بر سر راه تبلیغات

اگر کسب و کاری دارید بدون شک فکر استفاده از پیامرسان تلگرام برای اطلاع رسانی، معرفی، تبلیغ و جذب مشتری به ذهنتان خطور کرده است. با استفاده از تلگرام می توان به راحتی و بدون هزینه در هر زمانی به انبوهی از افراد دسترسی پیدا کنید.

اما آیا تبلیغات در تلگرام به سادگی نوشتن متن پیام و ارسال آن به انبوهی از کاربران تلگرام است؟ قطعا خیر! برای تبلیغات موثر در این پلتفرم باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اگر قصد تبلیغات در تلگرام دارید پیش از هر کاری باید پاسخ این چهار سوال را بدانید.

 

  1. پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنم؟

در ابتدا باید بدانید که می خواهید پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنید. پیشنهاد ما به شما یافتن افرادی است که به حوزه کاری شما علاقمند هستند یا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند. زیرا اگر این افراد را مخاطب قرار دهید با درصد احتمال بیشتری آنان را ترغیب خواهند کرد به کانال، سایت یا پیج شما سر بزنند و تبدیل به مشتری شما شوند. فرض کنید آقایان را هدف تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی خود قراردهید. واضح است که فروش حاصل از این تبلیغ صفر خواهد بود.

 

  1. شماره تلفن/ آی دی مخاطبین تبلیغات خود را چگونه بیابم؟

حال که متوجه شدید مخاطبین تبلیغات شما چه کسانی هستند، چالش اینجاست که از کجا بفهمیم چه کسانی به حوزه کاری ما علاقه یا ارتباطی دارند. این اطلاعات در تلگرام به راحتی قابل دستیابی هستند؛ با نگاهی به اعضای یک کانال یا گروه خاص در تلگرام می توان متوجه شد که این افراد دنبال چه هستند. پس با استخراج اطلاعات اعضای گروه ها و کانال هایی که رقیب شما یا مرتبط به زمینه کاری شما هستند می توانید به لیستی بلندبالا از افرادی دست یابید که پتانسیل این را دارند تا مشتری شما شوند.

 

  1. متن پیام تبلیغاتی ام چگونه باشد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟

تنها چیزی که مخاطب در وهله اول از شما می بیند متن پیام شماست. این که تصمیم بگیرد از طریق لینک موجود در متن پیام شما به سایت یا کانال شما سر بزند بستگی دارد به این که پیام خود را چقدر جذاب نوشته باشید.

هرگز بدون مقدمه چینی، سر اصل مطلب نروید. پیام خود را با سلام و احوالپرسی شروع کنید. بهتر است ذکر کنید که شماره یا آی دی مخاطب را از چه طریق به دست آورده اید زیرا بعضی افراد به خصوص خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت دارند. لحن پیام باید گرم و صمیمی باشد. روی روانشناسی متن پیام کار کنید. طبیعی است که اگر گیرنده حس کند یک پیام صرفا تبلیغاتی دریافت کرده است توجهی به آن نمی کند.

  1. چه کار کنم تا ریپورت نشوم؟

حتما می دانید که اگر به فرد ناشناسی (کسی که تا به حال با او چت نکرده اید) پیام ارسال کنید، آن فرد می تواند حساب شما را ریپورت کند تا به تلگرام گزارش دهد که پیام شما سبب ایجاد مزاحمت برای او شده اید. اگر تعداد ریپورت ها بالا برود ممکن است حساب شما محدود یا مسدود شود.

اگر می خواهید گیرنده پیام، شما را ریپورت نکند باید افراد علاقمند یا نیازمند به محصولات و خدمات خود را مخاطب قرار دهید. فرض کنید پیام تبلیغاتی معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را برای آقایان بفرستید، چقدر احتمال دارد شما را ریپورت کنند؟ زیاد! زیرا آقایان نیازی به این محصولات ندارند و پیام شما تنها سبب ایجاد مزاحمت برایشان شده است.

 

 

محدودیت های تلگرام

 

حال که با نکات اولیه تبلیغات در تلگرام آشنا شدید باید بدانید چالش های دیگری نیز پیش رو دارید. اگر بخواهید به افراد آشنا (افرادی که قبلا با شما چت داشته اند یا حداقل یک پیام به شما ارسال کرده اند) تبلیغی بفرستید، هیچ محدودیتی شامل حال تان نخواهد بود و در عرض یک روز، میتوانید به تمام مخاطبین تان تبلیغ را ارسال کنید.

اما برای افراد غریبه (افرادی که شماره شما را سیو نـدارند و تا کنون هیچ چتی با شما نـداشته اند) تلگرام اجازه نمی دهد، با هر خط در هر روز به بیشتر از ۵۰ نفر، پیام خصوصی ارسال کنید، بدیهی است که این تعداد، رقم بسیار پایینی برای یک تبلیغات مؤثر میباشد. اگر می خواهید تعداد پیام های ارسالی روزانه خود را افزایش دهید باید با هزینه کم، چندین خط مجازی یا واقعی برای انجام امور تبلیغاتی تهیه کنید.

مدیریت چندین خط برای ارسال پیام گروهی، استخراج شماره موبایل یا آی دی مخاطبین هدف از گروه ها و کانال های تلگرامی، ارسال پیام به انبوه افراد در هر روز به صورت دستی ناممکن است. در ادامه ابزاری به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای انجام امور تبلیغاتی در تلگرام از آن بهره بگیرید.

 

ابزار تبلیغات در تلگرام

 

شما می توانید برای عبور از چالش هایی که پیش تر ذکر شد از نرم افزار تبلیغات در تلگرام بهره بگیرید. این نرم افزارها قادر هستند با چندین خط کار کنند و به صورت خودکار و پیش از رسیدن به محدودیت های تلگرام، این خطوط را تعویض کنند و کار را با خط دیگری ادامه دهند. قابلیت مهمی که این نرم افزارها دارند استخراج تمامی اعضای واقعی از هر گروه تلگرامی دلخواهتان است. این نرم افزارها نام، آی دی و شماره موبایل اعضای واقعی گروه ها را استخراج کرده و در قالب یک فایل اکسل در اختیارتان قرار می دهند. همچنین این نرم افزارها می توانند پیام تبلیغاتی شما را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت شما، به لیست افراد شناس و ناشناس و نیز به گروه های تلگرامی مدنظر شما ارسال کنند.

 

نمونه ای از این نرم افزارها که در بازار بین المللی نیز  به فروش می رسد ربات ارسال پیام انبوه در تلگرام کاربر مجازی است. البته سایت کاربر مجازی نرم افزار های رایگانی مانند نرم افزار دیلیت اکانت تلگرام نیز ارائه میدهد. شما می توانید با مراجعه به سایت  v-user.com اطلاعات بیشتری راجع به سایر محصولات کاربر مجازی به دست بیاورید.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات