زیباترین گل های آپارتمانی که کمتر شناخته شده اند

زیباترین گل های آپارتمانی که کمتر شناخته شده اند

زیباترین گل های آپارتمانی که کمتر شناخته شده اند

استفاده از گل و گیاه در محیط خانه ی ما، می تواند باعث شود تا اعضای خانواده روحیه ی شاداب تری داشته باشند؛ همچنین اگر شما از گیاهانی برای تزیین خانه ی خود استفاده کنید که زیبایی خاصی داشته باشند، حال و هوای متفاوتی برای خانه ی شما به وجود خواهد آمد.

اما باید توجه داشت که هر گیاهی برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست و تنها بعضی از گیاهان هستند که می توانید آن ها را به راحتی نگه دارید؛ برای مثال عواملی مانند مراقبت از گیاه، رسیدن نور کافی، قرار گیری در معرض هوای آزاد و… از جمله معضلاتی هستند که اگر قصد نوعی خاص از گیاه آپارتمانی را دارید، مسلما به آن ها رو به رو خواهید شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی محبوب ترین و همچنین پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی بپردازیم که به راحتی درون آپارتمان رشد می کنند، مقاومت زیادی دارند، و البته زیبا نیز هستند! با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید ..

زیباترین گل های آپارتمانی که کمتر شناخته شده اند

پرفروش ترین گل های آپارتمانی :

ما در این قسمت، چهار گیاه آپارتمانی را که جزو پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی در ایران هستند، برای شما آورده ایم. هر کدام از این گیاه ها شرایط خاصی برای نگهداری دارند و شما باید قبل از خرید، توجه داشته باشید که شرایط نگهداری گیاه مورد نظرتان را می تواندی فراهم کنید یا نه.

گیاه ارکیده:

ارکیده یکی از زیباترین گل های آپارتمانی می باشد؛ این گل به دلیل هماهنگ بودن با آب و هوای گرم و مرطوب، نمی تواند رشد درستی در آب و هوای گرگان که اقلیمی سرد دارد داشته باشد؛ اما تهرانی ها و ساکنان شهر های گرم، باعث شده اند تا ارکیده، تبدیل به یکی از پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی شود! شما می توانید با خرید یک گل ارکیده، خانه ی خود را زیبا تر و خیالتان را از بابت نگهداری گیاه راحت کنید! گل ارکیده تقریبا در همه ی فصول سال رشد می کند و از این نظر محدودیت خاصی ندارد.

آنتوریوم:

آنتوریوم نیز یکی از گل هایی است که به دلیل گل دهی طولانی مدت و البته دوام زیادش در مقابل شرایط بد، تبدیل به یکی از پرفروش ترین گل های آپارتمانی شده است. برای مثال این گل در آب و هوای سرد (اما در هوای اتاق) می تواند به راحتی رشد کند؛ برای مثال افرادی که در شهر گرگان زندگی می کنند و اکثر مواقع از سال را آب و هوای سرد دارند، می توانند با خیال راحت از این گل زیبا برای تزیین خانه های خود استفاده کنند. چون این گیاه گیاهی است که حتی در آب و هوای گرگان نیز می تواند رشد کند. از آنتوریم به دلیل داشتن برگ های مخملی و گل دم روباهی، در گل آرایی ها و تزیینات استفاده ی زیاد می شود.

سیکلامن:

گونه های متفاوتی از گل سیکلامن وجود دارد و تقریبا هر گونه ای، ویژگی های خاص خودش را دارد؛ برای مثال سیکلامن پرورشی، سیکلامن ایرانی و یا سیکلامن گلدانی، رنگ ها و اشکال متفاوتی دارند. برگ های این گل به رنگ سبز تیره است و همه ی آن ها کروی شکل می باشند.

الانکوئه:

الانکوئه یکی از گیاهانی هایی است که بیشتر در مناطق ساحلی رشد خوبی دارد. می توان گفت مهم ترین عاملی که باعث شده است تا این گیاه تبدیل به یکی از بهترین و پر فروش ترین گیاهان آپارتمانی شود، ظاهر آن است. رنگ برگ های این گیاه سبز روشن است و وجود گل های قرمز در کنار این برگ های سبز رنگ، منظره ی چشم اندازی را برای گلدان این گیاه به وجود می آورد.

محبوب ترین گل های آپارتمانی :

مهم ترین چیز هایی که می توانند باعث محبوبیت یک گیاه آپارتمانی شوند، عواملی مانند نگهداری آسان، زیبایی، مقاومت در برابر هوای بسته و نور کم آپارتمان و دیگر موارد است.

برای مثال نگهداری یک گیاه آپارتمانی استوایی در شهر گرگان، به دلیل متفاوت بودن شرایط نگهداری اش با آب و هوای گرگان، ممکن است مقداری چالش برانگیز باشد. ما در این قسمت سه عدد از گیاهانی که در میان همه ی گیاهان آپارتمانی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند را برای شما آورده ایم. امیدواریم از این قسمت نیز استفاده کنید!

زیباترین گل های آپارتمانی که کمتر شناخته شده اند

تیلاندسیا :

شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی این گیاه که باعث عجیب بودن آن نیز شده است، این موضوع است که تیلاندسیا نیاز به خاک ندارد و می توانید آن را تنها در یک لیوان شیشه و یا یک تنگ آب قرار دهید! تیلاندسیا یک گیاه هوازی است و به همین خاطر نیازی به خاک ندارد، اما مانند هر گیاه دیگری باید مطمئن باشید که گیاه نور و مراقبت کافی نیاز دارد.

پاپیتال :

پاپیتال که به نام پیچک معمولی نیز معروف است، یکی از سرسخت ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. پاپیتال می تواند خودش را با شرایط مختلف آب و هوا، رطوبت، نور و… وفق دهد و رشد کند. چیزی که باعث زیبایی این گیاه می شود، وجود برگ ‌های تیره و دندانه ‌دار پاپیتال است. گیاه پیچک معمولی گونه های مختلفی دارد؛  بعضی از این گونه ها به رنگ زرد، و بعضی دیگر به رنگ سفید هستند.

زاموفیلیا :

ممکن است شما در مهمانی ها و یا مکان های عمومی این گیاه را دیده باشید؛ زاموفیلیا گیاهی است که رشد آهسته ای دارد و اصالت گونه های آن برای قاره ی آفریقا می باشد. شاید کمتر گیاهی را بشناسیم که بتواند از نور لامپ های فلورسنت نیز تغذیه کند. جالب است بدانید که زاموفیلیا یکی از همان گیاهان است و می تواند در شرایط کم نور نیز رشد خوبی داشته باشد. بهترین شرایط نگهداری این گیاه در حالی است که خاک گلدان آن رطوبت زیادی نداشته باشد.

سخن آخر :

در این مطلب سعی کردیم به بررسی چند گیاه محبوب و پرفروش مخصوص نگهداری در آپارتمان بپردازیم. یکی از مواردی که باید هنگام خرید این گیاهان مدنظر قرار دهید، آب و هوای مورد نیاز گیاه است. به یاد داشته باشید گیاهی که در آب و هوای گرگان رشد می کند، قابلیت رشد در مناطق گرم و خشک مانند یزد و یا کرمان را ندارد!

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات