اتصال وردپرس به تلگرام

اتصال وردپرس به تلگرام

telegram-hamyarwp

 

اتصال وردپرس به تلگرام ترفند تلگرام برای جذب وردپرسی ها…

مدتی است که افراد به سمت مسنجرهای متعدد تلفن همراه متمایل شده اند! یکی از به جدیدترین و سریعترین این مسنجرها برای برقراری ارتباط تلگرام می باشد.حالا اگر شما مدیر وبسایت وردپرسی هستید و از نرم افزار تلگرام بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود استفاده می کنید پیشنهاد میکنم حتما مقاله ی امروز ما را دنبال نمایید.

آقای امیر موسوی، افزونه ای ایجاد کردند که با کمک آن می توان وبسایت وردپرسی خود را به تلگرام متصل کنید  و تمامی پیام ها و نوتیفیکیشن ها و به زبان ساده تر اتفاقاتی که در وبسایت وردپرسی شما رخ می دهد (مثلا ثبت نام کاربر جدید)  را چک نمایید! فقط کافیست اکانت خود را برای وردپرس فعال کنید. اگر موافق باشید با هم به بررسی این افزونه بپردازیم.

دوستانی که از این افزونه استفاده می کردند متوجه مشکلات اساسی در آن شدند، با بررسی های متعدد، متوجه شدیم که وبسایت “notifiygram” که رابط این افزونه است، درست کار نمیکند و کاربران عزیز قادر به استفاده از افزونه نیستند. برای همین تصمیم گرفتیم تا زمانی که از سمت سازنده ی افزونه نسخه ی بروز رسانی شده را دریافت نکردیم، اعلام کنیم که با این افزونه فعلا کاری نداشته باشید! 

تا اینکه افزونه بروز رسانی شد و روش نصب و راه اندازی آن به کلی تغییر کرد. امروز با بررسی مجدد افزونه در خدمت شما عزیزان هستیم.

افزونه ی Telegram for WP

Telegram for wp hamyarwp

عملکرد افزونه

هر ایمیلی که از طرف سایت وردپرسی شما ارسال شود، متن آن به تلگرام شما نیز ارسال می شود. مثلا مواردی از قبیل ثبت نام کاربر، بازیابی رمز توسط کاربر، ثبت شدن کامنتی جدید و …
حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال می کند شما بر روی تلفن همراه خود، در نرم افزار تلگرام آن را مشاهده خواهید کرد.
توجه!!! این افزونه پیام ها را در جایی ذخیره نمی کند و بلافاصله از سرور حذف خواهد شد!

افزونه را در مسیر افزونه ها نصب و سپس فعال سازی نمایید.پس از فعال کردن افزونه، پیامی در بالای صفحه ی پیشخوان مشاهده خواهید کرد. پیام به این صورت می باشد : ( کد api_token شما تنظیم نشده است. لطفا به تنظیمات TWP بروید و آن را تنظیم کنید.)
شما برای تنظیم کردن این مورد بر روی گزینه ی “تنظیمات TWP” در سمت راست پنل وردپرس خود کلیک کنید.

twp hamyarwp

در صفحه ی تنظیمات ملاحظه می کنید که گفته شده باید به ربات “Notifcaster” در تلگرام پیامی بدهیم تا “api_token” را به ما بدهد. برای اینکار بر روی لینک ربات در صفحه ی تنظیمات که با رنگ آبی مشخص شده کلیک می کنیم تا به صفحه ی آن در تلگرام منتقل شود.( اگر تلگرام بر روی دسکتاپ دارید می توانید در کامپیوتر خود کلیک کنید در غیر این صورت این لینک را در گوشی موبایل  کلیک نمایید.)

notificaster hamyarwp

پس از کلیک کردن و وارد محیط تلگرام شدن، api_token را دریافت می کنیم.

token api hamyarwp

حال این کد را در صفحه ی تنظیمات افزونه در بخش “API Token” وارد کرده و تنظیمات را ذخیره می کنیم.
پس از آن می توانید بر روی گزینه ی “بفرست!” کلیک کنید تا یک پیام آزمایشی برای شما در تلگرام ارسال شود تا از صحت عملکرد افزونه مطمئن شوید.

test telegram hamyarwp

از این به بعد با هر اتفاقی در سایت خود منتظر دریافت یک پیام از سمت تلگرام باشید.

نکته : آن دسته از دوستانی که قبلا، قادر به نصب افزونه شده اند باید دوباره از این طریق Token جدید دریافت نمایند.

جمع بندی!

همانطور که می دانید، وردپرس برای هر فعالیتی از قبیل عضویت افراد در وبسایت شما، ایجاد دیدگاه، نوشتن پیام و… ایمیلی برای شما ارسال خواهد کرد. حال اگر میخواهید این پیام هایی که از طرف وردپرس ارسال می شود را در تلگرامخود داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم از افزونه ی “تلگرام برای وردپرس” استفاده کنید.

سازنده ی افزونه : جناب آقای امیر موسوی 

پایدار باشید

دانلود افزونه ی Telegram For WP

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات