محله های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

محله ایرانی نشین خان والده در استانبول

محله های ایرانی نشین استانبول کجا است؟

ترکیه در سال های اخیر به عنوان مقصد اصلی بسیاری از مهاجران شناخته شده است. بسیاری از ایرانیان نیز برای زندگی در خارج از کشور، ترکیه را انتخاب می کنند.

برای این که مهاجرت به ترکیه و زندگی کردن در این کشور برای مهاجران راحت تر باشد، معمولا افراد ترجیح می دهند در محله های ایرانی نشین استانبول ساکن شوند.

بنابراین در ادامه مطلب به معرفی محله های ایرانی نشین استانبول می پردازیم.

محله های ایرانی نشین استانبول ترکیه

 

مزایای زندگی در استانبول

شهر استانبول به عنوان نگین شرق شناخته شده و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت و زندگی است. در استانبول مهاجران با انواع ملیت ها و عقاید مختلف در محیط امن و آرام در کنار یکدیگر زندگی می کنند. این شهر دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی است و همچنین آب و هوای مطلوبی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید ملک و مهاجرت شهر استانبول را انتخاب می کنند.

تنوع محله های استانبول برای سکونت و سرمایه گذاری بسیار زیاد است، به همین دلیل برخی افراد برای زندگی در این شهر محله های ایرانی نشین استانبول را ترجیح می دهند. اگر قصد دارید به استانبول مهاجرت کنید، ابتدا با رزرو تور استانبول ۷ روزه به این شهر سفر کنید تا با فرهنگ مردم، وضعیت آب و هوایی این منطقه و… به خوبی آشنا شوید، سپس برای انتخاب محله مناسب در استانبول تصمیم گیری کنید.

پاتوق ایرانیان در استانبول

محله ایرانی نشین فاتح در استانبول

محله فاتح در قلب استانبول واقع شده و متشکل از چندین محله دیگر می باشد. این محله به عنوان اولین منطقه انتخابی برای سکونت ایرانی ها در استانبول شناخته شده است. محله فاتح برای مهاجران مسلمان ایرانی منطقه ای مناسب است، زیرا مسجد وخان والده در این محله به مهاجران ایرانی تعلق دارد و جزو پر جمعیت ترین محله های ایرانی نشین استانبول می باشد.

محله خان والده استانبول

در محله فاتح آثار قدیمی متعددی به چشم می خورد که نشان دهنده قدمت این منطقه است، به همین دلیل ساختمان های مسکونی در این محله با معماری مدرن کمتر به چشم می خورد. از جمله جاذبه های دیدنی و تفریحی در این منطقه می توان به بازار مصری ها، کاخ توپکاپی و رستوران های متعدد اشاره کرد. به دلیل رفت و آمد توریست ها به این محله، حال و هوای محله فاتح مشابه میدان انقلاب تهران است و همچنین دارای جنب و جوش و امکانات رفاهی مناسبی می باشد.

محله ایرانی نشین خان والده در استانبول

محله ایرانی نشین خان والده در استانبول

محله خان والده یکی از محله های اصلی در منطقه فاتح است که تجمع ایرانیان مقیم استانبول در این محله می باشد. از جمله بناهای تاریخی محله خان والده، کاروانسرای والده خان و مسجد والده خان است که دارای قدمت بسیار زیادی هستند. با توجه به این که مسجد والده خان از سال ۱۳۲۹ شمسی تاسیس شده و مختص ایرانیان مسلمان در این منطقه است، بسیاری از مراسم های مذهبی در این محل برگزار می شود.

محله ایرانی نشین آکسارای استانبول

محله آکسارای استانبول از دیگر محله های قدیمی استانبول است که مکان های تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه و مسجد تاریخی سلطان احمد را در خود جای داده است. به دلیل دسترسی مناسب محل آکسارای به مترو، تاکسی و سیستم های حمل و نقل درون شهری و همچنین قیمت مناسب ملک در این منطقه، بسیاری از مهاجران ایرانی برای سکونت در استانبول این محله را انتخاب می کنند.

محله ایرانی نشین اسن یورت استانبول

این محله در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و یکی از پر تردد ترین محله های شهر استانبول است. پروژه های مسکن در این منطقه بسیار زیاد هستند و همچنین موقعیت های شغلی متعددی در این منطقه وجود دارد، به همین دلیل بسیاری از ایرانی ها در سال ها اخیر برای سرمایه گذاری، خرید ملک و زندگی در استانبول محله اسن یورت را انتخاب کرده اند.

در این محله فضاهای سبز و مکان های تفریحی به وفور دیده می شود و برای دسترسی به مرکز استانبول می توانید از متروباس، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید. مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیک های پزشکی نیز در این محله وجود دارد و اخیرا جزو محله های ایرانی نشین استانبول شناخته می شود.

محله ایرانی نشین بیلیک دوزو استانبول

محله ایرانی نشین بیلیک دوزو استانبول

محله بیلیک دوزو یکی از محله های ایرانی نشین و لاکچری استانبول است که به دلیل نزدیک بودن به دریا و وجود فضاهای سبز متعدد به عنوان جذاب ترین منطقه گردشگری استانبول نیز شناخته می شود. رشد قیمت مسکن در محله بیلیک دوزو همواره صعودی است، به همین دلیل در سال های اخیر بسیاری از ایرانی ها در این محله ملک خریداری کرده اند.

این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده و دارای امکانات رفاهی مناسب و ساخت و سازهای اصولی است. برای دسترسی به مرکز استانبول از محله بیلیک دوزو می توانید از مترو باس و اتوبوس های اکسپرس به صورت شبانه روزی استفاده کنید. برخلاف سایر محله های ایرانی نشین استانبول، قیمت ملک در این محله همواره رو به رشد است و از امکانات رفاهی بسیار مناسبی برخوردار می باشد. نزدیکی به فرودگاه، دسترسی به باشگاه های ورزشی و مجاورت با دریای مرمره از دیگر خصوصیات محله بیلیک دوزو در استانبول است.

محله ایرانی نشین اوجیلار در استانبول

در محله اوجیلار تراکم جمعیت نسبت به سایر محله های ایرانی نشین استانبول بیشتر است. همچنین دسترسی این منطقه به مرکز استانبول بسیار مناسب است. محله اوجیلار در نزدیکی دانشکده های اصلی دانشگاه استانبول است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان برای سکونت در استانبول این منطقه را انتخاب می کنند. تجمع مراکز آموزشی استانبول در منطقه اوجیلار واقع شده و همچنین بزرگ ترین بندرگاه ترکیه در این منطقه است، به همین دلیل محله اوجیلار بسیار شلوغ و پر تردد می باشد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، استانبول یکی از پرتردد ترین شهرهای ترکیه است که به دلیل امکانات رفاهی مناسب، جاذبه های تفریحی و گردشگری متعدد و همچنین دسترسی مناسب به سایر کشورها، همواره به عنوان مقصد اصلی مهاجران ایرانی شناخته می شود. اگر قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید، قطعا زندگی در محله های ایرانی نشین استانبول برای شما مناسب تر خواهد بود.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات