لیست فیلمهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

لیست فیلمهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

با توجه به نزدیک شدن جشنواره فیلم فجر هیات انتخاب جشنواره فجر ۳۶ اسامی فیلمهای نهایی حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال را اعلام نمودند.ضمن اینکه کارگردانان زیادی نیز اثر خود را برای رقابت در این جشنواره ارائه ندادند و همچنین برخی از فیلمها نیز توسط هیات انتخاب نشده است.

ابراهیم داروغه‌ زاده پایان انتخاب ۶۷ فیلم سینمایی پس از یک ماه را اعلام کرد.  بر اساس اعلام دبیر جشنواره، ۲۲ فیلم داستانی، ۲ فیلم مستند و ۱ انیمیشن در سودای سیمرغ انتخاب شده است.

لیست فیلمهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

۱) اتاق تاریک (روح الله حجازی)

خلاصه داستان :فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد.
ساعد سهیلی و ساره بیات بازیگران اصلی این فیلم هستند

اتاق تاریک


۲) امپراتور جهنم(پرویز شیخ طادی)
امپراطور جهنم


۳) امیر (نیما اقلیما)
در خلاصه داستان آن آمده: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه هاشون فرق می‌کنه.
میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی، بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
امیر


۴) بمب (پیمان معادی)
در خلاصه داستان بمب آمده است : «در میانه سال‌های جنگ و بمباران شهری در تهران، زندگی با وحشت بسیار می‌گذرد. اما عشق ودلدادگی، زندگی و امید، وحشت واقعیت مرگ را به فراموشی می‌سپارد. رفتگان در محدوده کلمات زندگان تکرار می‌شوند. مرگ سوال مطلق است و زندگی و عشق ابهام مکرر. «بمب؛ یک عاشقانه» با کورسوی ابهام عشق و زندگی کار دارد نه با سیاهی مطلق مرگ.»
بازیگران : لیلا حاتمی , پیمان معادی , سیامک انصاری , حبیب رضایی و …
بمب


۵) به وقت شام(ابراهیم حاتمی کیا)
«به وقت شام» درباره داعش و تهدیدات تکفیری‌هاست این فیلم که تنها دو بازیگر مرد ایرانی در آن حضور دارند
بازیگران : بابک حمیدیان , هادی حجازی فر و چند بازیگر سوری …


۶) تنگه ابوغریب (بهرام توکلی)
جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مهدی قربانی بازیگران این فیلم هستند.
این فیلم در ژانر دفاع مقدس تولید شده است و به گفته هیئت انتخاب جشنواره فجر ۹۶ این فیلم یکی از متفاوت ترین آثاری است که تاکنون در این ژانر تولید شده است.
تنگه ابوغریب


۷) جاده قدیم (منیژه حکمت)
این فیلم داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی مواجه می‌شود. نقش اصلی این فیلم برعهده مهتاب کرامتی است.
بازیگران فیلم جاده قدیم : مهتاب کرامتی , آتیلا پسیانی , پرویز پورحسینی, ترلان پروانه , محمدرضا غفاری ,محمدرضا هدایتی و …
جاده قدیم


۸) جشن دلتنگی (پوریا آذربایجانی)
فیلم جشن دلتنگی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است.
بابک حمیدیان, مینا ساداتی, محسن کیایی, بهنام تشکر, پانته آ پناهی ها, ساغر قناعت, امید روحانی, عرفان ناصری, علی دهبان, ندا عقیقی, پریوش نظریه, روزبه فدوی بازیگران فیلم هستند.
جشن دلتنگی


۹) چهارراه استانبول (مصطفی کیایی)
بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی بازیگران فیلم هستند .
در خلاصه داستان آمده است : بهمن و احد تولیدی ورشکسته ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران و اهالی پلاسکو فراری اند، روز حادثه بهترین زمان برای فرار از دست آنها
چهارراه استانبول


۱۰) خجالت نکش(رضا مقصودی)
احمد مهران‌فر , شبنم مقدمی, سام درخشانی,لیندا کیانی,شهره لرستانی,الناز حبیبی از بازیگران این فیلم هستند
این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.
خجالت نکش


۱۱) دارکوب (بهروز شعیبی)
هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…»
مهناز افشار / امین حیایی / سارا بهرامی / جمشید هاشم پور / سعید آقاخانی / طوفان مهردادیان / نگار عابدی / هادی حجازی‌فر / شادی کرم‌رودی / ثریا حلی / آتیه جاوید / علیرضا کی منش / ندا عقیقی بازیگران این فیلم هستند
دارکوب


۱۲) سرو زیر آب (محمد هلی آهنگر)
بابک حمیدیان , مسعود رایگان , رضا بهبودی , مینا ساداتی , همایون ارشادی , مهتاب نصیر پور , هومن برق نورد , ستاره اسکندری , شهرام حقیقت دوست , حسین باشه آهنگر , فرخ نعمتی , هادی قمیشی , سیاوش چراغی پور , حسن نجاریان , حسین فلاح , امیر دلفانی بازیگران فیلم هستند.
خلاصه داستان : راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهیش و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد… .
سرو زیر آب


۱۳) سوتفاهم (احمدرضا معتمدی)
مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، مهدی فخیم زاده بازیگران این فیلم هستند.
قصه فیلم سوء تفاهم ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود، اما با گذشت زمان این شبهه پیش می‌آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است.
سوتفاهم


۱۴) شعله‌ور (حمید نعمت الله)
امین حیایی، زهرا خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری، پانته ‌آ مهدی نیا.
داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شعله ور


۱۵) عرق سرد (سهیل بیرقی)
بازیگران : باران کوثری, امیر جدیدی, سحر دولتشاهی, لیلی رشیدی, هدی زین العابدین.
موضوع فیلم : ورزش بانوان مشکلات بسیار زیادی دارد که در این نمایش به آن پرداخته شد و باران کوثری قصد دارد به جای نیلوفر اردلانی ایفای نقش کند که او به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور شد تیم را در قهرمانی آسیا همراهی نکند.مشکلات خانوادگی و موانع پیش روی یک بانوی ورزشکار در راه پوشیدن پیراهن تیم ملی محوریت این فیلم را تشکیل می دهد که باران کوثری نقش اول آن خواهد بود.
عرق سرد


۱۶) فیلشاه(هادی محمدیان)
فیلشاه
۱۷) کار کثیف(خسرو معصومی)
کار کثیف


۱۸) کامیون (کامبوزیا پرتوی)
خلاصه داستان : یک راننده کامیون ایرانی، خانواده ای از اهالی کردستان عراق را برای یافتن پدر خانواده به تهران می آورد . سعید آقاخانی در این فیلم با یک گریم و نقش متفاوت ظاهر شده است که انتظار می رود مورد توجه قرار گیرد.
سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، نسرین مرادی و رامین راستاد بازیگران فیلم کامیون هستند.
 کامیون


۱۹) لاتاری (محمد حسین مهدویان)
هادی حجازی فر ، ساعد سهیلی , جواد عزتی , حمید فرخ نژاد ,نادر سلیمانی , و با معرفی زیبا کرمعلی بازیگران فیلم لاتاری هستند
امیرعلیو نوشین  دو جوان بیست و یک دوساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند ، خانواده هایشان چندان موافق نیستند . آنها صبر پیشه کرده اند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند.آن دو یکسری رویای مشترک دارند . برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.
لاتاری


۲۰) ماهورا(علیرضا زرگرنژاد)

ماهورا


۲۱) مصادره (مهران احمدی)
بازیگران : رضا عطاران / هومن سیدی / بابک حمیدیان / میرطاهر مظلومی / هادی کاظمی / مزدک میرعابدینی / سیامک صفری / لوسینه گیراگوسیان / میلنا واردانیان / آلیسا میلکستیان و مهران احمدی
خلاصه داستان : «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم..
مصادره


۲۲) مغزهای کوچک زنگ‌زده (هومن سیدی)
بازیگران : نوید محمدزاده / فرید سجادی حسینی / فرهاد اصلانی / علی علایی / نازنین بیاتی / نوید پورفرج
این فیلم داستان مغزهایی است که زنگ زده اند .
 مغزهای کوچک زنگ‌زده


۲۳) هایلایت(اصغر نعیمی)
هایلایت
دو فیلم مستند
۲۴) بانو قدس ایران
بانو قدس ایران
۲۵) زنانی با گوشواره‌های باروتی
زنانی با گوشواره‌های باروتی

فیلمهای جامانده های فجر ۳۶ کدامند؟

با اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، لیست فیلم های جامانده جالب توجه است. اکثر این آثار از فیلم اولی ها هستند که به گفته هیات انتخاب اکثر آنها رای بالایی کسب نکرده اند.
– سراسر شب/ فرزاد موتمن
– شاه کش / وحید امیرخانی
– جن زیبا / بایرام فضلی
– گرگ بازی/ عباس نظام دوست
– هت تریک/ رامتین لوافی پور
– آستیگمات/ مجیدرضا مصطفوی
– درخونگاه/ سیاوش اسعدى
– دوباره زندگی/ رضا فهیمی
– درساژ/ پویا بادکوبه
– واسطه/ آرش لاهوتی
گفته می شود ۵ فیلم در لیست رزرو قرار دارند که در صورت نرسیدن آثار بخش سودای سیمرغ با آنها جایگزین می شوند.
فقط متن برگرفته از سایت آریا پیکس

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات