گوگل با بزرگان تکنولوژی در مورد مسایل اخلاقی هوش مصنوعی وارد بحث می شود

گوگل با بزرگان تکنولوژی در مورد مسایل اخلاقی هوش مصنوعی وارد بحث می شود

گوگل با بزرگان تکنولوژی در مورد مسایل اخلاقی هوش مصنوعی وارد بحث می شود

گوگل با بزرگان تکنولوژی در مورد مسایل اخلاقی هوش مصنوعی وارد بحث می شود

هوش مصنوعی و تاثیراتی که می تواند روی نسل بشر داشته باشد، برای برخی هیجان انگیز و برای بعضی دیگر ترسناک به نظر می رسد. این حوزه علمی و تحقیقاتی جزو مواردی است که تاثیر بسیار زیادی روی نسل بشر خواهد داشت و احتمالا اثرات آن را در همین نسل حاضر هم خواهیم دید.

چیزی که در آینده نه چندان دور باید منتظر آن باشیم، به سناریوی فیلم های علمی-تخیلی شباهت بسیاری دارد؛ اینکه شاید ربات ها زندگی بشر را تخسیر و به ادعای استفان هاوکینگز، حتی در یکصد سال آینده نسل بشر را منقرض کنند.در حالی که ایلان ماسک و بیل گیتس از توسعه بی وقفه هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده اند، بقیه کارشناسان معتقدند در مورد خطرات هوش مصنوعی بزرگ نمایی شده و این مساله به آن اندازه ای که مطرح می شود، ترسناک نیست. اما تقریبا همه آنها در یک مورد با هم تفاهم دارند و آن این که در توسعه هوش مصنوعی باید بیش از اندازه مراقب بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.وقتی گوگل در سال گذشته میلادی شرکت DeepMind را با قیمت ۴۰۰ میلیون پوند خرید، استارتاپ انگلیسی مستقر در لندن یک سری قوانین برای همکاری بین دو شرکت وضع کرد. «دمیس حسابیس»، مدیرعامل «دیپ مایند» می گوید یکی از شرط های شرکت ما برای فروش به گوگل این بود که غول جستجوگرهای اینترنتی یک کمیته اخلاقی داخلی برای ادامه این کار راه اندازی کند. همچنین این استارتاپ اظهار کرده بود که هیچ کدام از تکنولوژی ها و محصولات آنها نباید در صنعت اسلحه سازی یا خدمات ارتشی مورد استفاده قرار بگیرند.«حسابیس» اعلام کرده او و بسیاری از کارشناسان و محققان حوزه هوش مصنوعی در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی در نیویورک نشستی خواهند داشت تا در مورد مشکلات اخلاقی شغلشان بحث و همفکری داشته باشند. در حال حاضر هیچ فهرستی در مورد حاضرین این نشست منتشر نشده اما به احتمال قوی شرکت هایی همانند اپل و فیس بوک در آن حضور خواهند داشت.از سال ۲۰۱۴ میلادی که گوگل شرکت هوش مصنوعی را خریداری کرده، از تکنولوژی DeepMind در طیف وسیعی از محصولات خود بهره گرفته. از جمله می توان به بهبود عملکرد فناوری تشخیص عکس گوگل یا حتی سرویس هایی همانند Google Now اشاره کرد که اطلاعات دقیق تری در اختیار کاربر قرار می دهند.جلساتی همانند آنچه قرار است در نیویورک برگزار شود، فرصت های بسیار خوبی برای ایجاد چهارچوب های اخلاقی در حوزه توسعه هوش مصنوعی (AI) و دیگر تکنولوژی ها به شمار می روند. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع:androidauthority

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: سمیه جاوید