ربات پمپ بنزین

ربات پمپ بنزین

در آینده نزدیک شاهد این ربات پمپ بنزین در پمپ بنزین های سنتی خواهیم بود. این آغازی برای از بین رفتن قسمتی از مشاغل در جهان است.

ما به سمت دورانی پیش می‌رویم که در آن دیگر نیازی به کار کردن نیست؛ و ربات ها به‌جای ما کار می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، مطلب امروز دراین‌باره است که چطور پمپ بنزین ها پیشرفته‌تر خواهند شد و دیگر نیازی نیست که مشتری کاری انجام دهد؛ به‌زودی خبرهای زیادی را از پمپ های بنزین خودکار خواهیم شنید. رباتی که در پمپ بنزین خواهد بود تک منظوره بوده و فقط در پمپ بنزین کار می‌کند.

ربات پمپ بنزین  چطور کار می‌کند؟

کار آن خیلی ساده است؛ شما خودرو خود را به پمپ‌بنزین می‌برید و پمپ موردنظر خود را بر اساس محل قرار گرفتن درِ باک بنزین خود انتخاب می‌کنید. بعد شما باید هزینه‌ی سوخت را پرداخت کنید که این کار را می‌توانید با نرم‌افزاری در تلفن هوشمند خود یا از طریق صفحه‌ی لمسیِ پمپ انجام دهید. بعدازاینکه هزینه را پرداخت کردید، ربات شروع به کار می‌کند؛ ابتدا درِ باک بنزین را باز می‌کند. قسمت بعد، بخش سخت کار است؛ پر کردن باک بنزین. اگر به سیستمفیولمتیک نگاه کنید، می بینید که با استفاده از دو دوربین محل دقیق وارد شدن لوله ی پمپ را مشخص می‌کند.کورفیتسن می گوید: «در نسل های اولیه، ما از یک گیرنده ی مایکروویو استفاده می کردیم. گذاشتن گیرنده در محل مناسب برای رانندگان کار مشکلی بود.»

پر کردن باک وقتی متوقف می شود که نرم افزار تلفن همراه شما بگوید یا وقتی که حسگرها متوجه پر شدن باک بنزین شوند. بعد از آن بنزین زدن متوقف می شود و بعد از پایان این مرحله شما می‌توانید به راه خود ادامه دهید. حال بعد از بررسی کردن تمام این مراحل، سوالی به ذهن خطور می‌کند؛ آیا ما واقعا به چنین سیستم دقیقی نیاز درایم؟ جواب این است که؛ راحتی مشتری مهم است و اگر شما بتوانید آن را تضمین کنید، پس ما به این سیستم نیاز داریم. لازم به ذکر نیست که با خودکار کردن سیستم بنزین زدن، اشتباهات انسانی را از این سیستم حذف می‌کنید و حتی به افراد معلول امکان بنزین زدن را می‌دهید.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: عصر اطلاعات